Regiunea cu cele mai cautate orase de catre retaileri este Europa, cu 48% de noi intrari, urmata de Orientul Mijlociu si Africa (22%) si Asia (14 %). America de Nord, zona Pacificului si America Latina au atras 8%, 6% si respectiv 1% dintre noile intrari, potrivit Raportului anual despre globalizarea sectorului retail realizat de consultantul imobiliar CBRE.
Raportul CBBRE analizeaza evolutia pe principalele regiuni a 326 de retaileri din 73 de state, atat la nivel de tara, cat si la nivel de orase.
„Sectorul retail se afla in ascensiune, iar extinderea pe noi piete globale continua sa aiba un potential ridicat pentru retaileri. Europa de Est prezinta interes pentru investitii in domeniu, iar companiile cauta sa se dezvolte pe pietele din regiune”, a declarat Luiza Moraru (foto), sefa departamentului de retail a CBRE Romania.
Retailerii s-au extins pe mai multe piete anul trecut, astfel incat in 74% dintre tarile analizate s-a inregistrat intrarea a cel putin unui nou retailer.
Almaty (Kazakhstan) a fost cel mai cautat oras anul trecut, beneficiind de intrarea a 18 noi retaileri. Evolutia s-a datorat in special investitiilor in infrastructura, crearii de noi spatii de centre comerciale si intrarii aici a brandurilor Inditex in 2010, care i-au incurajat pe noii investitori, potrivit CBRE Alte piete est-europene de interes au fost Moscova (11 noi retaileri), Kiev (9 noi retaileri) si Varsovia (6 noi retaileri).
Americanii, cea mai puternica evolutie Cea mai puternica evolutie la nivel global o inregistreaza retailerii americani, 73% dintre acestia activand in toate cele trei regiuni, comparativ cu 44 % din retailerii din EMEA si doar 23 % dintre cei din Asia Pacific. Retailerii din sectorul produselor de lux si moda sunt cei mai dezvoltati la nivel global, cu o prezenta de 80% in cele trei regiuni.
In afara Statelor Unite, re