O analiză a companiei de studii de piață și consultanță JATO Dynamics arată că modelul Duster a fost, în 2011, cel mai bine vândut SUV cu dimensiuni reduse de pe piața europeană.
Segmentul SUV-urilor compacte și al crossoverelor se află în acest moment în vârful preferințelor clienților europeni. Conform analiștilor JATO, această clasă de vehicule a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere (+43,3%) prin comparație cu celelalte segmente de piață. Astfel, în timp ce în 2010 erau comercializate în Europa 160.280 de astfel de mașini, anul trecut numărul acestora a ajuns la 229.726.
Conform lui Mark Adams, șeful departamentului de design de la Opel, această majorare vine pe fondul percepției publicului că SUV-urile de mari dimensiuni sunt poluante. Iar soluția optimă a fost păstrarea majorității caracteristicilor acestui tip de mașini, dar reducerea dimensiunilor și a greutății pentru a scădea consumul de carburant și, în consecință, emisiile poluante. Iar atracția europenilor pentru SUV-uri compacte și crossovere nu are șanse să se ternmine curând. Ian Fletcher, analist al IHS este de părere că „există un interes în creștere pentru acest segment de piață în rândurile producătorilor. Este o soluție nouă de a atrage clienți.” De altfel, acesta estimează că, până în 2018, vânzările anuale ale acestui tip de mașini vor ajunge la 500.000 de unități.
Dovada că această fostă nișă de piață, devenită acum un segment în toată puterea cuvântului, este privită ca interes de marii producători este lansarea a tot mai multe modele. În urmă cu doar câțiva ani, în categoria SUV-urilor compacte puteau intra doar modele ale producătorilor asiatici precum Suzuki Jimny, Daihatsu Terios, Honda HRV sau Mitsubishi Pajero Pinin. Acum, acest segment include mai bine de 20 de modele distincte, multe dintre acestea aparținând producătorilor europeni care au sesizat noul