Polițiștii au stabilit că autoturismele au fost furate din țări vest-europene. În România, ele au ajuns din Ucraina, prin punctul de trecere a frontierei Oancea. MAȘINILE CLONATE
Poliţiştii Serviciului de Crimă Organizată din portul Constanţa au reuşit să destructureze o reţea ucraineană specializată în contrabanda de maşini furate şi tranzitate prin România spre Dubai, de unde erau vândute în Europa sau în spaţiul exsovietic.
Au fost identificate şase persoane, trei ucrainieni, un cetăţean rus şi doi moldoveni care în ultimii doi ani au traficat şapte limuzine, în valoare de aproape 700.000 euro.
Ultimele două maşini, BMW-uri X6, de culoare albă, au fost găsite ieri într-un container din portul Constanţa Sud Agigea, înainte de a fi urcat pe o navă cu destinaţia Dubai. Reţeaua pare să fie mai numeroasă, pentru că, fără aportul unor instituţii din Ucraina, autoturismele nu ar fi putut fi clonate.
Cum acţiona reţeaua
Maşinile erau furate din Occident şi aduse în Ucraina sau în Republica Moldova. „Li se confecţionau documente de identitate, plăcuţe de înmatriculare ale unor maşini identice care erau inscrise oficial în Ucraina. Membrii grupului obţineau de la notari din Ucraina procuri prin care erau imputerniciţi să le conducă şi să le scoată din ţară”, a spus şeful Serviciului Crimă Organizată Porturi Maritim, comisarul şef Nicolae Bărbuceanu.
Ulterior, maşinile erau aduse în România, pe roţi, prin punctul de trecere frontieră Oancea , fără a trezi suspiciuni la vamă.
Membrii reţelei stăteau doar o zi la Constanţa, se cazau la hotel, traduceau împuternicirile şi duceau maşinile în portul Constanţa Sud- Agigea, pentru a fi îmbarcate pe nave cu destinaţia Dubai cu motivaţia că acolo urmau să fie tunate.
Se întorceau acasă cu autobuzul Constanţa-Chişinău şi apoi Ucraina. „Spuneau că, spre deosebire