Calea bucureșteană a Victoriei s-a înnoit – magazinul Max Mara, relocat în spațiul ocupat de Stefanel timp de aproape două decenii, are o suprafaţă de vânzare dublă (250 mp), în urma unei investiții de peste jumătate de milion de euro, fără stocul de marfă.
„Schimbarea de poziție a fost îmbinată cu schimbarea de chirie. Vom mai aveam un magazin, Weekend By Max Mara, pe care îl deschidem în septembrie și care va fi unit cu cel principal printr-un pasaj de trecere“, precizează Srdjan Kovacevic, proprietarul Alsa Boutiques, care deține pe piața românească francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Coccinelle și Pal Zileri.
Alsa Boutiques a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 3 milioane de euro. Pentru anul în curs Kovacevic estimează o creștere de 10% - „2012 va fi un an de consolidare. Max Mara și Zegna vor avea în continuare cele mai bune cifre“.
Proprietarul celui mai mare retailer de mărci de lux din țară nu plănuiește să mai „închirieze“ și alte branduri în 2012; în viitorul apropiat se gândește să ducă brandul Max Mara și în provincie.
Dar cum se vinde luxul în vremuri tulburi? Strada-reper a industriei de lux pare să-și fi recâștigat glamourul știrbit de criză în primăvara lui 2009, când Calea Victoriei părea mai degrabă Calea „Obloanelor trase“ (pe catwalk‑ul crizei nu mai defilează magazinele Bally, AEquilibrium, Exquisit, Catwalk, Opinions, Pinko, PlusIT, La Perla, Marella, Versace Jeans Couture, Selections sau M. Missoni).
În ultimii doi ani, aici au fost inaugurate 11 magazine: Hugo Boss, Belstaff, Helvetansa, Maison Haute Horologerie, Frey Ville, Micri Gold, Cellini, Ferrari Store, Emporio Armani, Gucci și Diamond Boutique.
Și dacă ieșim de pe Calea Victoriei, găsim și alte exemple - primul Burberry (440 mp) din țară tocmai a fost deschis pe strada Luterană. Anul trecut, și-au făcu