"Îi dau drumul, nu am nici un chef de panglici sau inaugurări oficiale. Este gata, se poate accesa din Griviţei şi de la Gara Basarab. Un singur lucru este important: face legătura între metrou, staţia de tramvai de pe pod şi staţia de autobuz de la nivelul solului", ne-a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Super-staţia care are două căi de acces una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu permite bucureştenilor să ajungă mai repede dintr-un singur punct la mai multe mijloace de transport în comun, precum metroul, autobuzul, troleibuzul, tramvaiul sau chiar şi la autogară.
O altă noutate este că în aproximativ o lună, staţia va avea şi un trotuar rulant care va transporta pasagerii de la Gara de Nord până la baza Pasajului Basarab. În acest moment au fost finalizate lucrările de deviere a reţelelor edilitare şi se efectuează excavaţiile şi betonările la cuva în care va fi montat trotuarul rulant.
Primul tramvai a oprit în noua staţie în jurul orei 18.00, iar reacţiile bucureştenilor au fost pe măsură. "Staţia arată foarte bine, iar de acum nu mai trebuie să merg mult de la metrou să ajung în staţia de tramvai şi apoi să ajung la gară", ne-a spus Ionuţ, un tânăr de 20 de ani, primul bucureştean care a păşit pe noul peron.
De altfel, călătorii au la dispoziţie panouri de informare situate atât pe pasaj cât şi la nivelul solului, prin intermediul cărora se pot orienta în accesarea peronului corespunzător direcţiei dorite de mers. Staţia este dotată cu un sistem de supraveghere video pentru asigurarea siguranţei bucureştenilor, care este conectat la dispeceratul de securitate al pasajului. Capacitatea zilnică a staţiei poate ajunge până la 200.000 de călători.
"Îi dau drumul, nu am nici un chef de panglici sau inaugurări oficiale. Este gata, se poate accesa din Griviţei şi de la Gara Basarab. Un singur lu