Pentru evitarea asa-numitului fenomen "Bill Shock", sau mai pe romaneste "sindromul facturii care te scoate din minti", autoritatile din Statele Unite au decis crearea unui site dedicat avizarilor.
Este vorba mai exact despre o initiativa menita sa ajute la centralizarea operatorilor de telefonie care lanseaza un mesaj de avertisment utilizatorilor, in momentul in care au depasit pragul de consum asociat abonamentului lunar pentru care au optat, relateaza Webnews.
Lansat de Federal Communication Commission (FCC), site-ul a fost creat pentru a combate fenomenul cunoscut sub denumirea de "Bill Shock", care pare sa afecteze circa 30 de milioane de americani, atunci cand se trezesc ca au de platit sume mult mai mari decat se asteptau.
Platind un abonament lunar fix, consumatorul are la dispozitie un serviciu limitat, care corespunde unor planuri tarifare delimitate strict de operatori - tot ceea ce depaseste pragurile corespunzatoare abonamentelor respective fiind taxat de multe ori la un tarif net superior.
Aceasta situatie a condus insa fracvent la generarea unor conflicte legale intre utilizatori si operatorii de servicii de telefonie, motiv pentru care autoritatile au decis adoptarea unor masuri concrete, in vederea stavilirii fenomenului.
In prezent, singurii operatori care transmit mesaje de avertizare abonatilor proprii sunt AT&T, Sprint, T-Mobile USA si Verizon Wireless.
Gratie sistemului de avizare automata, gratuita, utilizatorii pot primi patru tipuri de mesaje, vizand traficul corespunzator apelurilor vocale, traficul de date, SMS si serviciul roaming, in doua etape: o prima avizare inainte de depasirea pragului de abonament si o a doua in momentul declansarii tarifului extra, precizeaza sursa.
Pentru evitarea asa-numitului fenomen "Bill Shock", sau mai pe romaneste "sin