Foto: Dragos Savu / Intact Images Festivalul Internaţional Shakespeare, organizat o dată la doi ani de Fundaţia Shakespeare şi Teatrul Naţional din Craiova, având, de câţiva ani şi secţiunea Bucureşti susţinută de ArCuB, începe în Bănie luni, 23 aprilie, data la care s-a născut şi la care a murit marele dramaturg englez. Despre această ediţie de criză, în interviul cu Emil Boroghină, fondatorul festivalului.
● Jurnalul Naţional: Ediţia 2012 a Festivalului Internaţional Shakespeare, pe care l-aţi iniţiat la Craiova în 1994, se deschide cu un spectacol creat de Robert Wilson la Berliner Ensemble – "Sonetele lui Shakespeare”. Atât numele regizorului american, cât şi cel al companiei germane sunt sonore pe mapamond. Cum aţi reuşit să aduceţi o asemenea producţie?
Emil Boroghină: Primele noastre contacte cu celebrul teatru Berliner Ensemble au început în 2007, când am intenţionat să aducem la Festivalul Shakespeare din anul 2008 "Poveste de iarnă” în regia lui Robert Wilson. În ciuda insistenţelor noastre şi a marelui regizor american, reluarea spectacolului nu a fost posibilă. "Sonetele lui Shakespeare”, acest uluitor spectacol, purtând pecetea inconfundabilă a lui Robert Wilson, a avut premiera în noiembrie 2009. Cum ediţia din 2010 a Festivalului a fost una centrată în totalitate pe capodopera "Hamlet”, o eventuală încercare de a aduce în România extraordinarul spectacol de la Berliner Ensemble nu era posibilă decât la ediţia din acest an. Este, cred, inutil să mai spun că această cutezanţă a noastră presupune costuri deosebit de mari, dincolo de banii care nu sunt încă acoperitori, noi trebuind să plătim şi cu zile de chin şi nopţi de nesomn. Sunt convins că la sfârşit acest efort supraomenesc se va dovedi a fi unul mai mult decât meritat, "Sonetele lui Shakespeare” având calitatea de a influenţa şi stabili altitudinea oricărui festiva