Pentru a putea concura cu litoralul bulgăresc, grecesc sau turcesc, România trebuie să ia măsuri radicale în ceea ce priveşte promovarea potenţialului turistic, conform unui studiu realizat de Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). Membrii Federaţiei recomandă hotelierilor români să devină flexibili, să se adapteze pieţei şi să introducă, acolo unde este posibil, pachete all inclusive, pe lângă cele de mic dejun, demi-pensiune sau pensiune completă. Astfel, recomandă hotelierilor români să fie mai deschişi către tour operatori şi să folosească tarife mai bune pentru aceştia, pentru a demara o competitivitate reală. ''De multe ori, hotelierul român oferă un comision de 10% tour operatorului. În aceste limite, tour operatorul nu poate introduce oferte speciale, având în vedere marja mică în care poate lucra, din aceasta marjă trebuind să ofere turistului un tarif cât mai atractiv, să plăteasca marketingul pentru vânzarea pachetului, dar şi alte cheltuieli, peste care se adaugă taxele deloc de neglijat către stat. Sunt momente în care tariful oferit pentru revânzare către tour operator coincide cu tariful oferit de către hotel direct turistului individual, ceea ce aruncă în aer colaborarea cu tour operatorul. Hotelierii trebuie să dezvolte parteneriate serioase atât cu tour operatorii locali, cât şi cu cei străini'', arată studiul FPTS.
Organizaţia consideră că România trebuie să urmeze exemplul Bulgariei în ceea ce priveşte dezvoltarea turismului.
''Trebuie pus accentul pe un management adaptabil la piaţă, care să fie direct interesat de creşterea vânzărilor prin plata unui anumit comision în funcţie de vânzări, aşa cum se întâmplă şi în ţara vecină. Un atu al litoralului romanesc este acela că plajele sunt întinse, cu nisip fin, însă tocmai întreţinerea acestor plaje ridică probleme: de la gunoaiele nestrânse sau strânse doar de ochii l