Clasa mică are un nou pretendent la titlul de lider. Micul VW up! intră în scenă cu ambiții mari, susținute cu cifre relevante, însă acestea nu sunt întotdeauna suficiente pentru a seduce clienții.
Când Adolf Hitler a cerut industriașilor germani să construiască o mașină cu dotări de bază care să poată transporta doi adulți și trei copii cu 100 km/h, cu siguranță nu se gândea că un astfel de vehicul ar putea face vâlvă și după aproape 80 de ani. Pentru majoritatea românilor - obișnuiți ca Volkswagen să vândă scump -, o mașină care să se bată pentru primul loc nu în topul vânzărilor, ci în cel al prețurilor reduse este greu de conceput.
Ei bine, noul up! este, în acest moment, vicecampion al clasei A în acest domeniu. Oricât de puțin credibilă ar părea o astfel de informație, simpla comparație a prețurilor de listă, fără a lua în calcul ofertele temporare, îi dovedește veridicitatea: Volkswagen up!, cu un preț de bază de numai 8.592 de euro, este depășit în topul clasei mini doar de Chevrolet Spark (8.210 euro). Și vorbim aici de versiunea cu cinci uși a modelului german, nu de cea cu trei, care poate fi achiziționată cu circa 200 de euro mai puțin. În afara celor două modele menționate, la capitolul cel mai mic preț de catalog din clasa A, se mai află în vârful clasamentului Suzuki Alto (8.495 euro) și Citroën C1 (8.749 euro).
Lupta de clasă
Până anul acesta, segmentul mini al pieței auto românești era singurul în care Volkswagen nu putea emite pretenții. O situație similară se remarca și pe piața europeană. Niciunul dintre modelele aflate în Top 10 nu purta sigla constructorului din Wolfsburg, iar acest amănunt nu putea fi omis de cel mai mare constructor auto european. Prin urmare, după renunțarea la Lupo, apariția unui alt mini era cel puțin previzibilă. Mai întâi în varianta cu trei uși, apoi în cea cu cinci, micuțul Volkswagen a ajuns