Hoteluri în staţiuni cunoscute, terenuri extrem de valoroase, trenuri de epocă. Ce s-a întâmplat cu acea adevărată comoară aflată în posesia Societăţii Feroviare de Turism. În cadrul emisiunii "România, te iubesc!", care a fost difuzată duminică seară, la ora 18:00, reporterii Pro TV au prezentat situaţia SFT şi afacerile şi tranzacţiile derulate de către ea prin care proprietăţi valoroase au fost fie vândute la preţuri mult sub cele ale pieţei, fie sunt lăsate în paragină.
În 2003-2004, cele mai atractive proprietăţi din punct de vedere imobiliar ale SNCFR-ului au fost puse sub umbrela Societăţii Feroviare de Turism: restaurante, spaţii comerciale, terenuri şi hoteluri.
Despre asta vorbeşte deschis şi Ludovic Orban, fost ministru al transporturilor, care recunoaşte că încă de la început s-au întâmplat lucruri necurate.
"Evident că această societate nu-şi avea sensul de a exista. A fost aşa o societate constituită ca o vacă de muls ca un buzunar lateral care să nu fie chiar… Acuma eu vă mărturisesc că SFT-ul nu l-am tratat cu foarte mare atenţie pentru că nu mi s-a părut că are vreo legătură cu activitatea de transport din România. Era o societatea stranie, ciudată", a declarat el reporterului Pro TV.
Cazul hotelului Astoria
Unul dintre cele mai cunoscute cazuri de nepăsare, de incompetenţă sau de rea voinţă din partea oficialilor statului în ceea ce priveşte activele SFT este cel legat de executarea silită a hotelului Astoria, care se afla în proprietatea statului de 56 de ani. În 2007 societatea a angajat o firmă de avocatură, Sfârâială şi Asociaţii, pentru a o reprezenta în diferite speţe. Avocaţii nu au fost plătiţi pentru serviciile efectuate, deşi societatea avea suficienţi bani în conturi. Firma s-a întors ulterior împotriva societăţii care a angajat-o şi a cerut executarea silită.
Printre şefii Transporturilor care au promis