„Adevărul“ a testat a noua generaţie a compactei Honda Civic. Pentru actuala generaţie, lansată în urmă cu doar două luni, Honda mizează foarte mult pe designul futurist şi pe clasicul motor aspirat.
Într-o eră a downsizingului (tendinţa de micşorare), folosirea retrogradelor motoare aspirate pe o gamă de automobile aduce foarte multă plăcere celor care ajung să conducă aceste maşini. Civic şi-a păstrat, din fericire, un motor de 1,8 litri pe benzină în gamă, în versiunea de 142 de CP pe care am testat-o.
Japonezii au preferat să nu ofere pe noua generaţie un motor cu o cilindree mai mică (de 1,6 sau chiar 1,4 litri), dar ajutat de turbină, ci să rămână fideli cilindreei mari. La acestea au adăugat diverse optimizări eco, printre care Eco Assist şi Sistem Idle Stop, având în vedere protecţia mediului, neintervenind asupra plăcerii celor care vor să conducă un astfel de motor.
Precisă şi sprintenă
Unele firme japoneze sunt recunoscute pentru comportamentul sportiv al modelelor lor, iar Honda este una dintre ele. Civicul este suficient de rigid, precis şi sprinten. Faţă de vechea generaţie, suspensiile au mai făcut parcă un pas către compromisul numit confort, iar motorul şi-a mai pierdut un pic din tonalitatea plăcută.
Odată ce te obişnuieşti cu noua configuraţie a suspensiei, descoperi că noua Honda Civic stă foarte bine pe drum. Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte are o cursă scurtă şi precisă şi livrează foarte bine puterea motorului către roţi făcând din Civic o maşină sprintenă.
În interior, au fost folosite materiale mult mai bune, iar spaţiul este mai mare
Dacă vechea generaţie părea un vehicul construit de extratereşti, cei de la Honda au mers şi mai departe cu această idee şi, folosind elemente de la CR-Z şi Insight, au sporit această impresie. Din păcate pentru ei, au dus Civicul într-o