Actuala guvernare, desi intesata de ganditori de “dreapta”, este pe cale sa sustina o noua lege.
Legea privind Impozitarea Averilor.
Deficientele propunerii actuale sunt numeroase. O astfel de masura in forma propusa nu face decat sa consolideze “expansiunea stagnanta” a economiei. “Rentabilitatea” ultimelor investitii ale statului si dimensiunea “capturii” fac din amanarea cresterii veniturilor bugetare un demers economic rational pentru toti actorii economici.
Masurile de redistribuire ale avutiei (e.g. reintregiri de salarii, diminuarea despagubirilor, taxare suplimentara discriminatorie) aduc voturi. In an electoral, o solutie propusa trebuie sa tina cont si de nevoile de discurs ale politicienilor.
Alternativa Propusa In loc de taxarea averilor, partea din avere ce se dorea virata la buget sa fie directionata de catre detinatorii averii in investitii directe in economia romaneasca si profitul reinvestit pentru o perioada de cel putin 15 ani.
Investitiile vor avea doar doua directii.
Una din directii va fi in 10 poli de crestere (clustere) cu focus si localizare diferita (eventual conform cu provinciile istorice) structurate dupa principiul Triumviratului, in sensul in care in proiect va participa capital privat romanesc, capital privat extern si statul roman.
Valentele polilor de crestere si mai ales pentru Romania in structura de Triumvirat au fost surprinse in “Constructia macreoeconomiei reale este solutia pentru cresterea economica”, “ Statul trebuie sa participe la relansarea prin organizarea de poli de crestere” si “Clusters, convergence and economic performance”.
A doua directie este reprezentata de fonduri de private equity cu focus exclusiv pe Romania si cu lock up al fondurilor de 15 ani.
Beneficiile sunt numeroase pentru ambele parti.
Cei cu averi susceptibile a fi impozitate suplimentar au posib