Tehnologia dezvolta piata bancara, insa ii aduce uneori si probleme. Atacurile informatice asupra cardurilor sunt tot mai dese, iar institutiile financiare investesc sume importante in securizare. Dar ce poti face si cum iti recuperezi banii daca ai observat o tranzactie suspecta din contul tau bancar?
Datele a 1,5 milioane de utilizatori de carduri Visa si MasterCard au fost furate de niste hackeri americani, care au avut acces la sistemul firmei de procesare a platilor Global Payments. Numai numerele de pe carduri au fost exportate, insa nu si numele clientilor sau adresele lor. Expertii sustin ca afectate au fost doar persoanele din America de Nord care fac plati online la Global Payments.
In Romania, cel mai recent atac de amploare a fost in decembrie anul trecut, cand mai multe banci au blocat accesul clientilor la disponibilitatile banesti, dupa ce au fost avertizate de o posibila bresa de securitate la un procesator european, ceea ce a condus la dezvaluirea unor informatii legate de tranzactiile efectuate cu unele carduri, conform Asociatie Romane a Bancilor (ARB). Printre aceste banci se numara si CEC Bank.
Dar ce faci daca iti dispar bani din cont? In primul rand anunti cat mai repede banca la care ai deschis contul respectiv.
Reprezentantii BCR au mentionat ca atunci cand un client observa o tranzactie suspecta, acesta trebuie sa sune imediat la serviciul Suport Tehnic BCR (disponibil non-stop) si sa anunte banca. "Titularul de cont sau imputernicitul au la dispozitie 13 luni calendaristice de la data efectuarii unei tranzactii pentru contestarea acesteia", au subliniat acestia.
Si Garanti Bank are un sistem de comunicare prin care clientii pot face reclamatii cu privire la eventuale furturi.
"In cazul in care clientul observa ceva care nu corespunde cu operatiunile pe care le-a facut, primu