De la prima afacere a lui Richard Branson, în 1966, este posibil ca faimosul mogul să fi lansat aproape 100 de companii în cadrul brandului Virgin. Branson și-a promovat brandul în toate domeniile, de la linii aeriene la vin și de la lenjerie intimă la jocuri pe calculator.
Nu este, așadar, surprinzător, faptul că, pe lângă multele sale succese, Richard Branson a mai dat și chix. Însă felul extravagant în care acest adevărat mogul al lumii financiare își gestionează afacerile asigură faptul că aceste eșecuri au fost spectaculoase.
Revista „Student”
Virgin Records a apărut din ruinele Student Magazine
Richard Branson a renunțat la studiile liceale la 16 ani pentru a înființa o revistă numită „Student”. În acea perioadă „nu exista o revistă națională scrisă de studenți pentru studenți. Nu mi-a plăcut felul în care eram învățați la școală. Nu mi-a plăcut ceea ce se petrecea în lume și am dorit să rezolv aceste probleme”, și-a reamintit Branson în cadrul unui interviu acordat publicației financiare „Business 2.0”.
Revista nu a avut performanțele scontate, așa că Branson a înființat o companie de comenzi de discuri prin poștă, folosind revista pentru a-i face publicitate. Această afacere s-a dovedit a fi atât de profitabilă încât Branson a renunțat la revistă și și-a deschis propriul magazin de discuri, numit Virgin.
Virgin Cola
Richard Branson promovând Virgin Cola
În încercarea de a pătrunde pe piața băuturilor răcoritoare, Branson a lansat Virgin Cola în 1994. Aceasta reprezintă cel mai cunoscut eșec Virgin, fiind, totodată, și insuccesul favorit al lui Branson.
„Am condus un tanc în Times Square și am creat sticle promoționale reflectând formele Pamelei Anderson”, a declarat Branson pe blogul personal. „Acea afacere m-a făcut să nu mai subestimez puterea principalilor prod