Doar 0,5% dintre români au vizualizat reclame pe telefonul mobil, iar advertiserii mobili din România nu au ajuns în faza în care să implementeze la scară mare locală orice inovaţie lansată la nivel global, potrivit unei analize realizate de agenţia de marketing mobil Syscom Digital. "În România, aria de propagare a inovaţiei mobile la nivelul consumatorului este însă redusă, motiv pentru care agenţiile specializate nu investesc în cele mai avansate aplicaţii", explică reprezentanţii agenţiei. Spre exemplu, sunt foarte puţini utilizatori români (sub 0,5%) care au vizualizat reclame pe telefonul mobil şi care finalizează acţiunea ajungând la achiziţionarea unui produs sau serviciu. De asemenea, sunt încă puţini cei care folosesc telefonul mobil ca pe o platformă multimedia pentru a face achiziţii, pentru a comunica în social media, pentru a vizualiza content, pentru a interacţiona cu brandurile prin intermediul unei aplicaţii.
"S-au depăşit însă etapele de început în privinţa câtorva elemente esenţiale pe viitor: versiuni mobile ale paginilor web, aplicaţii interactive pe Facebook, comunicarea personalizată bidirecţională prin SMS, aplicaţii de brand pentru device-urile mobile", a declarat Maia Novolan, director general Syscom Digital.
În România, sunt descărcate în medie 4-5 aplicaţii pe un device mobil. Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia şi Spania sunt în topul ţărilor europene cu cel mai ridicat grad de utilizare a aplicaţiilor pe platformele mobile. Prin comparaţie, americanii au în medie 23 de aplicaţii mobile instalate pe smartphone-uri, în timp ce japonezii ocupă primul loc în topul internaţional cu o medie de 45 de aplicaţii. Specialiştii internaţionali estimează că până în 2015 vor fi descărcate, în toată lumea, aproape 100 de miliarde de aplicaţii mobile, iar piaţa globală va ajunge la 25 de miliarde dolari.
"În privinţa aplicaţii