Autostrada A3, ce ar trebui să lege Bucureştiul de Borş, prin centrul Transilvaniei, va ajunge în mai la Ploieşti, cu o întârziere de doi ani.
Porţiunea de autostradă Bucureşti-Ploieşti ar putea fi gata în luna mai, la doi ani după primul termen de execuţie anunţat, anume 2010.
Prezent ieri pe şantierul autostrăzii ajunse celebră ca urmare a întârzierii cu care regii asfaltului fac lucrările, premierul Mihai Răzvan Ungureanu, însoţit de ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a cerut constructorilor încheierea lucrărilor în luna mai, în caz contrar aceştia fiind pasibili de penalităţi. Acestea sunt oricum plătite de constructori de la începutul acestui an, termenul anunţat anul trecut fiind 15 decembrie 2010. Fostul premier Emil Boc anunţase închiderea lucrărilor în aprilie, luna mai fiind „de rezervă". Luna mai a devenit noul termen trasat ieri de premierul Mihai Ungureanu, fiind însă puţin probabilă încheierea completă a lucrărilor până atunci. Nivelul redus al penalităţilor, de doar 0,05% pe zi, nu îi sperie pe constructori, care par a nu se mobiliza. Probleme sunt în special pe primul tronson dinspre Moara Vlăsiei, unde lucrează firma Euroconstruct Trading 98, deţinută de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu. La fiecare milion de euro lucrări neefectuate penalităţile zilnice se cifrează la doar 500 de euro.
„Sper ca la jumătatea lunii mai, autostrada să fie dată în circulaţie. Întârzierile de până acum, tehnice şi de altă natură, au fost depăşite", a spus Ungureanu. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a afirmat la rândul său că speră ca măcar în al „12-lea ceas" lucrarea să fie finalizată. După ce se vor încheia lucrările, circulaţia între Bucureşti şi Ploieşti va fi posibilă doar dincolo de centura Capitalei. Lucrările pe sectorul de 6 kilometri dintre punctul de pornire al autostrăzii în interiorul municipiului Bucureşti şi centura ace