Comertul prin telefonul mobil se dezvolta incet in Romania, in timp ce in strainatate este posibil ca in curand clientii sa poata produse in caruciorul electronic prin simpla lor fotografiere in magazinul fizic, afirma Maia Novolan, directorul general al agentiei de mobile marketing Sycom Digital.
„In Romania comertul mobil evolueaza cu pasi mici, iar in prezent este mai degraba o extensie a comertului online. In privinta comertului electronic, cresterea va fi mentinuta, insa nu spectaculoasa. Pentru romani, mersul traditional la cumparaturi ramane important, reprezentand inclusiv o modalitate de a-si petrece timpul liber. De aceea nu putem vorbi deocamdata de comert electronic in adevaratul sens al cuvantului, putem vorbi mai degraba de vanzari electronice. Pe termen lung insa, magazinele virtuale vor avea mult de castigat din prezenta acestora in social media. Totusi va trece mult timp pana cand magazinele virtuale mobile romanesti vor integra instrumente de recunoastere a imaginilor si vor facilita cumpararea doar printr-un click pe imagine”, explica Novolan.
In Romania in jur 37% din cei aproximativ 8,6 milioane de utilizatori de internet au cumparat cel putin o data dintr-un magazin electronic, in timp ce in Marea Britanie, Danemarca si Germania, procentul depaseste 70%.
Cele mai utilizate aplicatii mobile in Romania sunt cele pentru retele de socializare, acestea fiind urmate de cele utilitare si de informare si cele pentru jocuri si divertisment, conform datelor oferite de Syscom Digital.
In Romania sunt descarcate in medie 4-5 aplicatii pe un dispozitiv mobil. Comparativ, americanii au in medie 23 de aplicatii mobile instalate pe smartphone-uri, in timp ce japonezii ocupa primul loc in topul international cu o medie de 45 de aplicatii.
Aplicatiile mobile sunt softuri cu ajutorul carora utilizatorii de smartphone-uri si tab