A cerut directorilor CFR să împiedice chiar din această vară "mersul cu naşul".
În ultimii ani, fiecare ministru care a trecut pe la şefia Transporturilor a promis că românii nu vor mai putea călători cu trenul fără bilet. Promisiunile au rămas neonarate, iar "mersul cu naşul" ia amploare.
Citiţi mai jos cum vede cel mai tânăr ministru al Cabinetului MRU sectorul feroviar şi ce vrea să facă în mandatul scurt de câteva luni.
EVZ: Aţi aprobat recent un ordin prin care salariaţii CFR pot aplica amenzi pentru furturile de componente feroviare. Câte amenzi s-au aplicat până acum?
Alexandru Nazare: S-au stabilit echipele care pot aplica aceste amenzi, am cerut şi directorilor de companii să fie cât mai stricţi. Nu vă pot da acum un cuantum al amenzilor.
CFR Călători va trebui să prezinte un plan prin care să-şi crească încasările. Planul nu vizează scumpirea biletelor, ci impune o eficienţă de colectare. CFR Călători va trebui să ia acţiuni clare din acest punct de vedere.
Presa a arătat, anul trecut, că din cei 20-30 de călători ai unui tren spre aeroportul Henri Coandă erau doar 2-3 cu bilet.
Este genul de acţiuni ce ar trebui făcute şi de CFR Călători. Directorul general al companiei este responsabil de acest lucru, tocmai pentru a coordona mai bine acţiunea de control pe care o are la dispoziţie.
În privinţa trenului spre Henri Coandă, am avut călători puţini, dar acum trebuie să luăm în calcul trecerea zborurilor de pe Băneasa pe Otopeni, adică o creştere a numărului de pasageri. În acelaşi timp, directorii de la CFR Infrastructură trebuie să rezolve aspectul legat de halta de oprire.
Va fi realizată în mandatul dumneavoastră o linie directă spre Otopeni, aşa încât călătorii să nu mai fie transportaţi cu autobuzul de la haltă la aeroport?
Am avut mai multe întâlniri şi cu CFR SA, cu CFR Călători şi cu manag