La aproape un an de la inaugurarea Pasajului Basarab, edilii au anunţat că vor deschide azi staţia RATB situată deasupra liniilor de cale ferată şi care face parte din cel mai mare punct intermodal de transport public din România, cu o capacitate de 200.000 de călători pe zi.
Staţia RATB de pe Pasajul Basarab ar fi trebuit dată în folosinţă odată cu podul, în iunie 2011, însă constructorii au explicat la acea vreme că mai au puţin de lucru. Finalizarea unui racord electric şi probele au durat însă luni de zile, iar în apropierea campaniei electorale, primarul s-a gândit probabil că ar fi cazul să dea ordin de punere în funcţiune a staţiei RATB. Aşa că ieri seară le-a cerut constructorilor să deschidă staţia azi, la ora 20.30.
Tramvaiele liniei 1 vor opri din această seară pe ambele sensuri, în staţia de pe pasaj, asigurându-se în acest mod legătura dintre tramvai şi liniile de metrou, troleibuz şi autobuz, care asigură transportul public în zona respectivă, şi cu taxiurile şi autocarele de la autogara de transport intern şi internaţional.
Dotările staţiei
Staţia RATB a fost dotată cu patru ascensoare şi patru scări rulante, care fac legătura între peronul staţiei şi mijloacele de transport în comun din zona Calea Griviţei-Titulescu, precum şi cu cele din zona terminalului multimodal Basarab, Gara de Nord şi Gara Basarab. Peroanele staţiei de pe pod au o lungime de 90 de metri şi o lăţime de 19 metri. Există două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi alta pe Bd. Dinicu Golescu.
Călătorii au la dispoziţie panouri de informare, situate atât pe pasaj cât şi la nivelul solului, prin intermediul cărora se pot orienta pentru a alege peronului corespunzător direcţiei de mers. De asemenea, staţia este dotată cu sistem de supraveghere video conectat la dispeceratul de securitate al pasajului.
În zona Pasajului Basarab a fo