Maşinile cu vârsta de maximum 3 ani înghit din segmentul celor produse în anii '90
Principala cauză este programul Rabla, care "ucide" oferta cu vehicule vechi
În primele 3 luni, segmentul "tânăr" este cu peste 28.000 de unităţi mai mare decât nivelul de anul trecut
În primele trei luni ale anului, chiar şi pe piaţa auto second-hand din România, tendinţa de a menţine un parc auto cât mai tânăr s-a accentuat, maşinile produse în ultimii trei ani având o căutare tot mai mare. În timp ce segmentul de autovehicule produse în intervalul 2000-2007 deţine mai bine de jumătate din piaţă, cele produse în anii '90 sunt din ce în ce mai puţin solicitate, programul guvernamental de înnoire a parcului auto făcându-le neatractive atât pentru cumpărători, cât şi pentru proprietari, care nu mai pot cere foarte mult pe ele.
"Maşinile fabricate între 1990 şi 1999 şi-au pierdut foarte mult din valoare, având în vedere intenţia Guvernului de a introduce taxa de poluare la primul schimb de proprietari, în aceste condiţii proprietarii optând să le păstreze. Pe de altă parte, preţurile acestora nu depăşesc cu mult valoarea primei de casare, respectiv 1.500 lei cât valorează un voucher pe piaţă. Nu în ultimul rând, întreţinerea lor este relativ scumpă, ceea ce duce la o lipsă de interes din partea cumpărătorilor", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Attila Okanyi, director general autovit.ro. În aceste condiţii, piaţa second-hand poate deveni concurentă pieţei de maşini noi.
Segmentul cu maşini vechi de doar 3 ani a crescut cu 62%
Potrivit datelor companiei, în prima parte a lui 2012, românii au oferit spre vânzare din ce în ce mai multe maşini fabricate între 2008 şi 2011. Oferta pentru acest interval de fabricaţie a fost cu 62% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut în detrimentul maşinilor fabricate între 1990-19