"Articolul lui Florin Citu analizeaza impactul bugetar al cresterii salariului minim de la 600 RON (pe trei variante) – la 650, 700 si 750 – asa cum era el in 2010. Intre timp salariul minim a crescut la 670, iar propunerea noastra este de crestere a sa la 800 RON. Poate dl. Citu nu stie nivelul actual al salariului minim, altfel nu ar calcula cresterea sa la 650 RON (de la 670). Articolul analizeaza impactul bugetar al cresterii salariului minim impreuna cu scaderea CAS dar nu spune la ce nivel de scadere a CAS este facut pentru a da rezultate negative. Din articolul dlui Citu s-ar intelege fara CAS – ceea ce evident nu se poate, noi vorbim de o cota redusa de CAS", se arata intr-o nota remisa HotNews.ro de Liviu Voinea, director executiv al Grupului de Economie Aplicata si consilier pe probleme economice al USL.
"Chiar presupunand ca rezultatul dlui Citu ar fi corect (dar, din motivele exprimate mai sus, nu este) el este incomplet; o pierdere anuala de 50 milioane euro este usor compensata in cateva luni de cresterea incasarilor din TVA in urma cresterii consumului prin faptul ca lunar ar ramane peste 100 lei in plus la mult peste 1 milion de angajati", mai arata Voinea.
In plus, cresterea salariului minim:
- Reduce impactul economiei gri (in sectorul privat cca. 30% din angajati sunt platiti cu salariul minim, dar o parte dintre ei mai primesc o diferenta la negru).
- Reduce somajul, nu il creste, pentru ca stimuleaza interesul celor care in prezent muncesc in economia subterana de a primi salariul minim (in prezent diferenta dintre ajutorul de somaj si salariul minim este prea mica).
- Ajuta familiile sarace, dar unde macar un membru este angajat.
- Reduce inegalitatea dintre cei cu venituri mari si cei cu venituri mici, ceea ce protejeaza valorile democratice.
- Ajuta comunitatile local