Facebook Inc, rețeaua socială care își planifică lansarea ofertei publice inițiale (IPO), a declarat că profitul pe primul trimestru al acestui an a scăzut cu 12% pe măsură ce costurile de operare aproape s-au dublat.
Venitul net a scăzut la 205 milioane de dolari în intervalul de trei luni încheiat în martie, se arată într-un comunicat Facebook. Vânzările au crescut cu 45% la 1,06 miliarde de dolari, în scădere față de creșterea de 55% din intervalul precedent încheiat în decembrie, anunță agenția de știri Bloomberg.
Costurile au crescut la 677 de milioane de dolari, reflectând și creșterea numărului utilizatorilor care a atins 901 milioane în ultimul trimestru. Analiștii consideră că Facebook ar putea întâmpina dificultăți în a-și atinge țintele de vânzări pe 2012 de 6,1 miliarde de dolari, acestea depinzând de efectul noilor instrumente de publicitate, a decalarat Debra Aho Williamson, analist Emarketer Inc, pentru Bloomberg.
Facebook dorește o evaluare IPO între 75 și 100 de miliarde de dolari, au declarat persoane familiare cu acest lucru. Evaluarea maximă ar însemna mai mult de dublul evaluării Google Inc în momentul listării la bursă a acestei companii în 2004.
Costurile Facebook vor continua să crească
Înainte de ultimul trimestru, vânzările Facebook erau prevăzute să crească într-un ritm mai lent în acest an față de vânzările Google în 2004, după listarea acestei companii la bursă, conform informațiilor compilate de Bloomberg. Prognoza veniturilor Facebook pe 2012 este estimată la 6,1 miliarde de dolari, cu 64% mai mare decât veniturile de 3,71 miliarde de dolari înregistrate în 2011. Veniturile Goolge s-au dublat la 3,19 miliarde de dolari în 2004.
„Costurile noastre cresc rapid, fapt care ar putea afecta negativ profitabilitatea companiei”, se arată în comunicatul Facebook. „Oferta de produse către u