Averea SNCFR a fost dată în administrarea Societăţii Feroviare de Turism, cu scopul devenit clar acum de a fi „izolată“ şi „preparată“, astfel încât anumiţi oameni de afaceri autohtoni care i-au mirosit potenţialul s-o ia pe nimic.
Dintr-un excelent reportaj difuzat de PRO TV în emisiunea România, te iubesc!, aflăm că SNCFR (mai) are încă un patrimoniu turistic considerabil, distribuit în zone vestite ale ţării, ca Snagov, Băneasa, Vatra Dornei, Sinaia, Eforie, Sighişoara, Sibiu. E vorba de terenuri bine amplasate, vile, restaurante şi hoteluri, dar şi de câteva trenuri de epocă, splendide bijuterii, totul administrat de Societatea Feroviară de Turism (SFT), creată în 2003-2004. Această nemaipomenită bogăţie arată însă ca pierdută într-o zonă crepusculară: ziduri dărăpănate şi mâncate de igrasie, ferestre sparte şi mochete mustind în apă, laolaltă cu resturi de tapet elegant, candelabre într-o rână şi mobile, cândva, luxoase. În unele foste hoteluri, oamenii străzii, câinii vagabonzi şi şobolanii şi-au găsit, după nevoi, culcuşul. Şi asta, la lumina zilei, în mandatele succesive ale tuturor miniştrilor Transporturilor din 2003 încoace şi sub ochii deputaţilor şi senatorilor de toate culorile.
Au ştiut oamenii ăştia despre manevrele de la SFT? Dacă au ştiut şi au tăcut e grav, cum la fel de grav e şi dacă n-au ştiut, iar acum, când ştiu, nu se întâmplă nimic. „Prostie? Sau hoţie?“ este întrebarea laitmotiv a reporterului PRO TV, Cosmin Savu, care ne arată cum unicul tren sanitar din Europa a fost tăiat şi vândut la fier vechi anul trecut şi cum trenurile de epocă ruginesc, ce-i drept, păzite, în staţii.
Să mai notăm că, în ansamblu, SNCFR are datorii, la bugetul de stat şi furnizori, de aproape un miliard de euro pe care guvernul se pregăteşte să le şteargă, prin transformarea lor în acţiuni... Că, faţă de aceste fără de leac pierderi al