Siim Kallas, comisarul european pentru transporturi, a prezentat astăzi prioritățile Comisiei în materie de siguranță a navelor de pasageri. Comisia Europeană va prezenta propuneri legislative privind normele interne de siguranță a navelor de pasageri înainte de sfârșitul anului 2012, extinzând, în principal, domeniul de aplicare al normelor UE în vigoare pentru a include și alte nave decât navele de pasageri naționale construite din oțel. Aceste nave, de exemplu, navele mai mici de pasageri și navele construite din alte materiale decât oțelul, precum și navele cu pânze și cele istorice, formează o cotă de piață din ce în ce mai mare, în special pentru sectorul turismului.
Executivul comunitar intenționează să propună o actualizare a normelor UE privind stabilitatea navelor de pasageri pentru feriboturile de tip ro-ro (roll-on roll-off ferries), în special în vederea îmbunătățirii stabilității în caz de avarie. În același timp, Comisia va furniza Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) datele obținute în urma cercetărilor efectuate în ceea ce privește stabilitatea navelor de pasageri ro-ro în stare de avarie, în vederea consolidării normelor internaționale ale OMI. Stabilitatea este deosebit de importantă pentru aceste feriboturi, din cauza problemelor potențiale legate de acumularea apei pe punte. De la tragedia navei Estonia, UE dispune de norme proprii de siguranță regională pentru feriboturi.
De altfel, vicepreședintele Comisiei Europene, Siim Kallas, a salutat anunțul făcut astăzi de Consiliul European al Navelor de Croazieră (European Cruise Council), în care acesta declară că își asumă angajamente voluntare suplimentare ce depășesc cerințele legale în privința unor aspecte precum: planificarea rutelor, securitatea accesului la punte și accesul la vestele de salvare la bord.
De asemenea, executivul comunitar, împreună cu Agenţia Europe