Într-un interviu din 2011, secretarul american de stat Hillary Clinton spunea că legalizarea drogurilor „este puţin probabil că va funcţiona“, deoarece „există prea mulţi bani la mijloc“. Clinton vorbea despre carteluri, dar acelaşi lucru este valabil şi pentru industrii legale care îşi datorează marginile de profit, cota de piaţă şi – în unele cazuri – chiar propria existenţă războiului cu drogurile.
Vedeţi mai jos patru industrii care profită din plin de această luptă.
Industria de testare antidrog
Unul dintre grupurile din industrie, Drugs of Abuse Testing Coalition, a cheltuit 90.000 de dolari numai în 2011-2012 într-o campanie de lobby pentru „Coduri de rambursare a ajutoarelor medicale şi taxe pentru teste antidrog calitative“. Un alt grup, Drug & Alcohol Testing Industry Association, a angajat firma de lobby Washington Policy Association încă din 1999, dar potrivit anunţurilor sale, a cheltuit mai puţin de 10.000 de dolari pe an pe lobby de atunci.
Aceste grupuri au presat autorităţile americane să treacă legi de testare antidrog şi au fost în spatele documentului Drug Testing Integrity Act din 2008, care a stabilit legalitatea cumpărării, vânzării, producţiei sau promovării produselor „de curăţare“ care promit consumatorilor să îi ajute în „înşelarea testelor antidrog“.
Industria de alcool
Cei care militează pentru legalizarea consumului de marijuana apelează de multe ori la comparaţia cu alcoolul şi la faptul că marijuana este mai sigură decât consumul de băuturi alcoolice. Producătorii de alcool nu au ieşit în evidenţă în campania de opunere la legalizarea consumului de droguri uşoare. Asta până în septembrie 2010, când Distribuitorii de Bere şi Băuturi Alcoolice din California au donat 10.000 de dolari unei campanii derulate de poliţie care se opunea iniţiativei de legalizare a marijuanei în California. @