Nicolae Ceausescu intenţiona în 1989 să construiască o insulă artificială în Portul Constanta. In ultimii ani au existat zvonuri despre reluarea proiectului. Studiile de fezabilitate solicitate în 2009 de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta au arătat că pentru realizarea insulei artificiale este nevoie de o investiţie de 252 milioane euro. Proiectul presupunea construirea a două moluri (ansamblu de dane), a unui perimetru fluvio-maritim si a unui pod metalic. Aici ar fi urmat să fie fost descărcate barjele fluviale şi ar fi fost încărcate navele maritime de mare capacitate.
Citeste si Insula artificiala a lui Ceausescu, fezabila astazi
Businessinsider.com a realizat un top al celor mai spectaculoase insule artificiale din lume.
Insula Thilafushi, secretul murdar din Maldive
Arhipelagul Maldive este un paradis tropical situat în Oceanul Indian, cu plaje de nisip curate şi apă cristalină. Insula Thilafushi este exact opusul. Este cea mai mare insulă artificială din lume construită în spacial din deseuri. Insula artificială Thilafushi - cu o lungime iniţială de 7 kilometri şi o lăţime de doar 200 de metri - a fost construită în 1990 pentru rezolvarea problemelor legate de deşeurile provenite din capitala insulelor Maldive, Male. În prezent, cantităţile de gunoi depozitat sunt atât de mari, încât insula a ajuns să crească cu un metru pe zi.
150 de muncitori din Bangladesh locuiesc pe insulă, ei ocupandu-se cu sortarea deşeurilor.
Aeroportul Internaţional Hong Kong
Aeroportul Internaţional Hong Kong a fost inaugurat în iulie 1998 pe insula artificială Chek Lap Kok. Construcţia acestui aeroport a durat şase ani şi a costat 20 de miliarde de dolari, suprafaţa de teren a Hong Kong-ului crescand astfel cu 1 la sută.
Pentru a fi construită aceasta insula artificială au fost sacri