Lamborghini, divizie a grupului Volkswagen, şi BMW se aşteaptă la încetinirea vânzărilor de maşini de lux în China, pe fondul scumpirii carburanţilor şi al decelerării economiei, transmite Bloomberg.
Directorul general executiv al Lamborghini Stephan Winkelmann şi şeful de vânzări de la BMW Ian Robertson se numără printre executivii din industria auto globală care au spus, cu ocazia salonului auto de la Beijing, că se observă o temperare a cererii în China.
Volkswagen, cel mai mare producător auro european, a spus pe 22 aprilie că stocurile din industria auto din China sunt în creştere.
Economia Chinei a crescut cu 8,1% în primele trei luni din 2012, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce reprezintă cel mai modest ritm din ultimii trei ani, în condiţiile în care exporturile s-au temperat iar premierul Wen Jiabao a demarat o campanie de descurajare a creşterii preţurilor de consum şi ale proprietăţilor.
Creşterea mai moderată şi competiţia rigidă i-au determinat pe BMW, Daimler AG şi Audi (parte a grupului Volkswagen) – cei mai mari producători din lume de maşini premium – să recurgă la reduceri abrupte ale discounturilor pe cea mai mare piaţă de desfacere din lume.
“Mesajul sună mult mai prudent decât înainte. Toată lumea înţelege că ritmul de creştere a fost prea înalt pentru a fi sustenabil. Cred că piaţa se va normalize la o rată de creştere mai sustenabilă”, spune Juergen Pieper, analist al Bankhaus Metzler din Frankfurt.
China a majorat luna trecută preţurile la benzină şi motorină cu cel mai înalt ritm din ultimii doi ani, potrivit datelor analizate de Bloomberg.
BMW se aşteaptă ca în acest an creşterea vânzărilor să “slăbească cumva” de la ritmul de 37% din primul trimestru, a spus Robertson. Totuşi, noile produse de genul modelelor din Seria 3 şi o nouă fabric ce va fi deschisă luna viitoare în T