Premierul Mihai Răzvan Ungureanu şi ministrul transporturilor, Alexandu Nazare, au declarat, duminica trecută, că Autostrada Bucureşti - Ploieşti va fi gata la jumătatea lunii viitoare, adică în mai puţin de o lună! În realitate, mult visata şosea arată, în prezent, ca în “Cascadorii râsului”! Premierul Mihai Răzvan Ungureanu şi ministrul transporturilor, Alexandu Nazare, au declarat, duminica trecută, că Autostrada Bucureşti - Ploieşti va fi gata la jumătatea lunii viitoare, adică în mai puţin de o lună! În realitate, mult visata şosea arată, în prezent, ca în “Cascadorii râsului”!
Deşi e prevăzută să ajungă până în Capitală, aşa-zisa autostradă e “retezată” fix în “buza” centurii, demonstrând incompetenţa statului de a finaliza exproprierile care trebuiau rezolvate de ani buni. Mai mult, pe unele porţiuni abia se nivelează pământul! Aşadar, iată cârpeala pe care o promit autorităţile!
Autostrada Bucureşti - Ploieşti este formată din două tronsoane: Bucureşti - Moara Vlăsiei (19,5 km) şi Moara Vlăsiei - Ploieşti (42,5 km). Panglica trebuia tăiată, în cazul primului tronson, în decembrie 2010, iar în cazul celui de-al doilea, în iulie 2010. De doi ani însă, în loc să mergem pe autostradă spre munte, primim doar promisiuni şi termene fanteziste.
Proiectul prevedea ca autostrada să intre în Bucureşti, traversând centura, pe acest pod! Aşa cum ne-au obişnuit autorităţile, construcţiile în România se termină pe unde-apucă. Statul nu a fost în stare să exproprieze terenurile necesare construcţiei, făcând o cârpeală. A lăsat podul ciuntit, iar accesul pe autostradă va fi improvizat: un sens giratoriu şi o bretea care ocoleşte podul în care s-au băgat bani de pomană.
La Moara Vlăsiei, construcţia unui pod care trebuie să treacă peste autostradă este departe de a fi finalizată. Dacă acest pod nu va fi gata până la inaugurarea autostrăzii, circulaţia