Zilele trecute îmi căutam pe internet o bicicletă nouă. Am văzut destule modele care îmi făceau cu ochiul. Însă cum pasiunea faţă de gadgeturi îmi alterează viziunea şi îmi ascute simţurile perceptive către dispozitivele inteligente, mi-a atras atenţia o bicicletă ieşită din comun. Atenţia mi-a fost atrasă şi de faptul că firma care o produce este un constructor auto. Producătorul micuţului autovehicul de oraş "Smart" a creat împreună cu specialişti de la Grace, o companie care este specializată în producţia de biciclete electrice, probabil modelul de referinţă chiar şi pentru segmentul său.
Smart e-bike este numele bicicletei cu pricina şi este o adevărată operă de artă, de la design până la dotările pe care le are. Dar ce are special această bicicletă electrică?
În primul rând este o bicicletă echipată cu un motor de 250 de waţi alimentat de o baterie de 400 Wh pe bază de Litiu-Ion, BionX, ce se încarcă pe măsură ce pedalezi şi poate susţine o viteză de maxim 25 km/h. Are frâne pe discuri MT4 produse de compania germană Magura, specializată în componente pentru biciclete şi motociclete.
Datorită bateriei puternice, motorul poate asista biciclistul pe o distanţă de 100 de kilometri. Autonomia îndelungată a motorului electric este dată şi de frâne, sistemul electric este conectat la frâne astfel ca atunci când sunt acţionate motorul se opreşte şi chiar mai mult să joace rol de generator, recuperând. Constructorul a permis şi instalarea unui port USB, ce permite utilizarea motorului pentru a alimenta dispozitive mobile, cum ar fi un telefon.
Conceptul bicicletei a fost prezentat de compania Smart la ediţia din 2010 a Salonului Auto de la Geneva. Anul acesta este anul în care e-bike va ieşi pe piaţă. În cea de-a doua parte a anului cel mai probabil.
Noua bicicletă a fost testată chiar de piloţi de Formula 1. La începutul lunii martie Mich