Criza economica a contribuit la cresterea pietei de digital, in conditiile in care companiile s-au orientat din ce in mai mult catre online, unde valoarea investiilor este mai scazuta, rezultatele mult mai usor masurabile, iar interactiunea cu consumatorul mult mai directa, potrivit lui Stefan Iarca (foto), senior consultant in cadrul Carnation Group.
Cu toate acestea, pe piata activeaza putine agentii digitale "pur-sange", iar majoritatea jucatorilor din piata sunt extensii ale agentiilor full-service care lucreaza pentru clientii agentiei mama.
Despre piata si tendintele din digitalul romanesc, dar si despre efectele achizitiei de catre WPP Group, una dintre cele mai mari retele de comunicare la nivel mondial, a grupul de digital Carnation din Ungaria, cu operatiuni si in Romania, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Stefan Iarca, senior consultant in cadrul Carnation Group Romania.
Printre clientii grupului se numara companii precum Air France/KLM, Coca-Cola, Procter&Gamble sau Delaco si MOL. In Romania, CarnationGroup avea, in 2010, o cifra de afaceri de 652.290 de lei, echivalentul a aproximativ 155.000 de euro, si o pierdere de 1.606 lei, potrivit Ministerului Finantelor.
DailyBusiness.ro: Cum vedeti piata de digital din Romania in prezent si care sunt tendintele pentru 2012?
Stefan Iarca: Piata de digital este in crestere. Sunt de parere ca si criza a ajutat putin aceasta crestere. Companiile s-au orientat din ce in mai mult pe acest canal de comunicare, pentru ca valoarea investiilor este mai scazuta, rezultatele mult mai usor masurabile, interactiunea cu consumatorul mult mai directa. Majoritatea companiilor au inteles beneficiile unei pagini de Facebook chiar daca inca nu investesc bugete foarte mari in social media. Trendul este spre dezvoltarea de campanii interactive si mai putin spre site-urile "corporat