Noul ministru al transporturilor spune că negociază la Bruxelles ca licitaţia pentru autostrada Sibiu-Piteşti să fie derulată înainte de 2014, iar odată intraţi în viitoarea perspectivă financiară să înceapă lucrările.
Capital: Aţi călătorit prin mai multe ţări, aţi studiat în străinătate. Cum ar trebui să arate o ţară europeană în secolul XXI în ceea ce priveşte infrastructura?
Alexandru Nazare: Sunt cel mai tânăr ministru, dar am spus-o şi o repet: tinereţea în sine nu este o virtute. Noi, toţi miniştrii tineri, avem datoria să confirmăm, nu e suficient că suntem tineri sau că am studiat la diverse universităţi din străinătate. (...) Am reuşit la ultimul Consiliu (pentru Transport, Telecomunicații și Energie al UE - n.red.) să dublăm reţeaua pe rutier şi pe feroviar şi să convingem Consiliul şi Directoratul de mobilitate că România are nişte proiecte foarte importante care merită să intre în reţeaua europeană. (...) Insist foarte mult asupra masterplanului în transporturi. Acum vorbim de un proiect semnat, un proiect de asistenţă tehnică, extrem de important pentru noi, în modul în care ne vom prioritiza şi optimiza investiţiile şi mai ales pentru modul în care vom pregăti viitoarea proiecţie bugetară. Succesul viitorului program stă în determinarea, efortul şi rezultatele pe care le putem obţine în 2012 şi 2013 în pregătirea proiectelor. Acest proiect de asistenţă tehnică exact asta îşi propune, o evaluare, o analiză tehnică, economică şi financiară asupra proiectelor existente şi asupra celor viitoare, pornind de la cererea de transport.
Capital: Aţi preluat funcţia de la fosta şefă, dacă pot spune aşa, dna Anca Boagiu. Până acum foştii miniştri spuneau despre cei care se aflau în fotoliu de ministru că sunt „tăietori de panglici“, întrucât proiectele au fost începute în timpul mandatului lor. Vă consideraţi un tăietor de pangli