Judiciariştii brăileni au înregistrat până acum nouă infracţiuni de înşelăciune prin telefon. Dacă în anul 2011, principalul mod prin care erau înşelaţi oamenii prin telefon era acela al mesajului, acum, apar şi situaţii când ţeparii sună şi se dau drept reprezentanţi ai firmelor de telefonie mobilă.
Calitatea pe care şi-o atribuie ţeparul poate fi: director zonal, reprezentant, persoană responsabilă cu acordarea premiilor. Autorul poate chiar să solicite diverse surse de bani, în lei sau euro, prejudiciul ridicându-se până acum la 16.500 de lei.
"Poliţiştii brăileni îi avertizează pe cetăţeni să verifice la operatorul de telefonie mobilă dacă sunt sau nu câştigătorii vreunui premiu", ne-a declarat inspector principal Jenel Şogor, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Brăila.
Victimele infracţiunilor de înşelăciune prin telefon sunt deopotrivă femei şi bărbaţi, iar autorii sunt preponderent bărbaţi.
"N-ai cum să câştigi dacă nu joci. Eu nu pun botul la şa ceva", ne-a declarat Mihai V., 54 de ani, din Brăila.
Din verificările efectuate de poliţişti, persoanele indicate ca fiind titulari ai conturilor în care victimele sunt puse să vireze bani, primesc sume modice în schimbul oferirii dreptului de a le fi folosită identitatea.