În primul trimestru al acestui an, au fost comercializate în România 13.832 de autoturisme. Dacia continuă să fie lider, iar Volkswagen și Ford își majorează cota de piață.
Interpretarea statisticilor privind piața românească de autoturisme devine tot mai dificilă. Cifrele aferente vânzărilor, prezente în raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule din România (APIA), nu sunt aceleași cu numărul înmatriculărilor dat publicității de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), preluat și de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Conform APIA, în primul trimestru din 2012 au fost vândute în România 13.832 de autoturisme. DRPCIV susține că au fost înmatriculate 13.965 de astfel de mașini. Diferența dintre cele două valori este mică și poate fi determinată de înmatriculări întârziate de la o lună la alta. Surpriza apare însă atunci când încerci să afli ritmul de creștere al pieței din acest an.
În timp ce raportul importatorilor menționează o scădere cu 6,2% a vânzărilor față de primul trimestru din 2011, DRPCIV și ACEA vorbesc despre o creștere cu nu mai puțin de 44,28%. Pentru că între vânzările și înmatriculările din perioada ianuarie-martie 2011 a existat o diferență majoră și greu de explicat. Astfel, în primele trei luni din 2011 au fost comercializate, conform APIA, 14.752 de autoturisme, dar au fost înmatriculate numai 9.679. Unde au dispărut cele peste 5.000 de unități care reprezintă diferența a rămas, până astăzi, o necunoscută.
Învingători și învinși
Trecând însă peste neconcordanțele din statistici și revenind la piața autoturismelor din acest an, când valorile dintre vânzări și înmatriculări sunt aproape identice, este demn de luat în seamă faptul că, în timp ce grupul Dacia-Renault pierde teren, iar Skoda își menține constantă prezența în piaț