Cercetătorii de la Pentagon sunt de părere că viteza de 20 de mach i-a fost fatală aeronavei Hypersonic Technology Vehicle (HTV-2)
În raportul publicat de Defense Advanced Research Project Agency (DARPA), se precizează că partea exterioară a aeronavei s-a degradat mult mai repede decât se aşteptau oficialii americani. Defecţiunea a fost anticipată de specialiştii de la DARPA, dar potrivit securityblogs.cnn.com aceştia nu se aşteptau ca “pielea” vehiculului să se desprindă aşa rapid, chiar dacă atunci când s-a produs incidentul nava călătorea cu o viteza de aproape 21.000 km/h.
Astfel după 26 de minute de la începerea testului din august 2011, suprafaţa aeronavei a atins temperatura de 1.925 de grade Celsius şi HTV-2 s-a prăbuşit în Oceanul Pacific, după ce s-a rostogolit brusc. Aeronava nu a fost recuperată din Pacific până în momentul de faţă. Deşi nava HTV-2 s-a prăbuşit, specialiştii DARPA afirmă că au învăţat foarte multe din acest test şi testele viitoare au astfel mai multe şanse de a atinge scopul acestui proiect şi anume realizarea unei aeronave capabile să ajungă în orice punct de pe Terra în mai puţin de o oră.
Cercetătorii de la Pentagon sunt de părere că viteza de 20 de mach i-a fost fatală aeronavei Hypersonic Technology Vehicle (HTV-2)
În raportul publicat de Defense Advanced Research Project Agency (DARPA), se precizează că partea exterioară a aeronavei s-a degradat mult mai repede decât se aşteptau oficialii americani. Defecţiunea a fost anticipată de specialiştii de la DARPA, dar potrivit securityblogs.cnn.com aceştia nu se aşteptau ca “pielea” vehiculului să se desprindă aşa rapid, chiar dacă atunci când s-a produs incidentul nava călătorea cu o viteza de aproape 21.000 km/h.
Astfel după 26 de minute de la începerea testului din august 2011, suprafaţa aeronavei a atins temperatura de 1.925 de grade Celsius şi HTV-