Producătorului finlandez de profile metalice Ruukki are ca ţintă pentru acest an creşterea afacerilor locale cu 10%, dublu faţă de nivelul propus la nivel de grup, asta după ce anul trecut veniturile Ruukki România s-au majorat cu 70%.
Finlandezii au anunţat un avans al vânzărilor de 4% în primul trimestru financiar, comparativ cu perioada similară a anului precedent, până la 699 de milioane de euro. Veniturile din Europa Centrală şi de Est au crescut cu 2 milioane de euro faţă de primul trimestru al anului 2011, ajungând la 82 milioane de euro.
România a fost în perioada de criză una dintre unităţile cu cea mai mare creştere a grupului, afacerile companiei la nivel local dublându-se în intervalul 2009-2011.
„Sezonul construcţiilor a început bine pentru Ruukki şi, dacă luăm în calcul şi faptul că preţurile medii de vânzare din cadrul diviziei de oţeluri au fost mai mari spre sfârşitul acestei perioade, credem că ne-am poziţionat foarte bine pentru 2012”, declară Sakari Tamminen, CEO şi preşedinte Ruukki.
Divizia de construcţii a fost cea care a asigurat creştere susţinută, veniturile pe acest segment avansând cu 13% în primul trimestru financiar comparativ cu perioada similară din 2011.
Regiunea cu cele mai mari creşteri pentru grup în primele trei luni ale anului a fost reprezentată de ţările nordice. Veniturile de aici au crescut cu 8% în acest interval ajungând la 257 de milioane de euro. În 2011 veniturile din Europa Centrală şi de Est au avut cele mai mari creşteri la nivelul grupului, acestea avansând cu 25%, faţă de 16% cât a fost creşterea medie a vânzărilor grupului.
Ruukki a intrat pe piaţa românească în 2001, ca importator de învelitori metalice. Grupul a finalizat în 2008 primul centru de producţie din România, la Bolintin Deal, în urma unei investiţii de 35 de milioane de euro, ce