Doar 34,4% din managerii companiilor folosesc platformele de promovare online, potrivit studiului „Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companiile din Romania“ realizat de Divizia Market Research a grupului româno-german Rentrop&Straton.
Majoritatea respondenţilor (69,1%) distribuie bugetul de publicitate online pe campanii de la care au aşteptări pe termen scurt sau mediu privind creşterea volumului de vânzări.
Astfel, managerii recurg cel mai des la tehnici de promovare precum reduceri semnificative de preţ, promoţii sezoniere, promoţii nesezoniere sau concursuri şi tombole. Aceeaşi motivaţie poate fi atribuită şi managerilor care aleg publicitatea online cel mai des în momentul desfăşurării târgurilor şi manifestărilor comerciale.
În relaţia cu clienţii, companiile folosesc o serie de instrumente de marketing în mediul online, dintre care cele mai utilizate sunt site-urile Web (25,2%), publicitatea pe internet (24,2%), e-mail marketing (18,8%) şi relaţii publice online (16,3%).
Majoritatea companiilor optează pentru publicitatea online pentru o perioadă scurtă de timp - zi/săptămână/lună, motiv pentru care, în prezent, 41,3% din companii folosesc „costul pe durată“ ca modalitate de plată pentru serviciile de publicitate online.
De asemenea, companiile mai utilizează sistemul de plată CPC (cost per click), CPL (cost per lead) sau indicatorul CPM (cost per mille/thousand). Principala modalitate prin care a fost evaluată eficienţa publicităţii online de către companii s-a bazat pe măsurarea vânzărilor efective de bunuri sau servicii: 49,5% din companii au utilizat numărul comenzilor obţinute ca indicator în evaluarea procesului de promovare şi vanzare online.
Alţi factori de evaluare au fost traficul generat prin acţiunile de publicitate pe internet, precum şi notorietatea creată.