Minivacanta de 1 Mai constituie primul test care trebuie trecut atat de hotelieri, cat si de autoritatile locale in incercarea de a oferi un un sejur de calitate turistilor, spun reprezentantii Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii. Vezi mai jos care sunt recomadarile pentru hotelieri.
In mod normal, pregatirile statiunilor pentru primirea oaspetilor ar fi trebuit sa inceapa cu foarte mult timp inainte pentru a pune la punct toate detaliile. Nu doar pentru turisti, ci si pentru hotelieri este enorm de important ca plajele sa fie pregatite, sau ca amenajarea spatiilor verzi ori a aleilor sa fie finalizata. Si aceasta pentru ca de felul in care ne vom prezenta in acest moment in fata turistilor depinde in mare masura succesul sezonului care urmeaza.
"In cazul in care turistii vor fi multumiti de ceea ce gasesc, cea mai mare parte a acestora se vor intoarce fie pentru un weekend, fie pentru un sejur complet. In mod evident, un client foarte multumit de un anume hotel va rezerva peste vara un sejur complet, mai mult, acest turist va recomanda hotelul cunostintelor, ba chiar ii va face publicitate gratuita pe forumurile de specialitate", a precizat Dan Matei Agathon, presedintele Federatie Patronatelor din Turism si Servicii.
1. Comportamentul personalului
Pentru ca oferta turistica sa aiba succes, serviciile oferite turistilor trebuie imbunatatite considerabil. Astfel, de la intrarea in unitatea de cazare, turistul trebuie sa se simta confortabil, sa simta faptul ca el este important pentru hotelier.
Piata romaneasca este foarte sensibila la felul in care personalul hotelului se poarta cu turistii. Au fost multe comentarii in trecut, multe negative, in timp ce alte hoteluri au fost laudate chiar pentru acest fapt. Alegerea personalului din hotel este foarte importanta.
"Nu dorim ca despre hote