În România, vânzările de smartphone au crescut de la an la an, în linie cu evoluţia pieţei internaţionale, numărul acestora ajungând la 2,5 milioane de unităţi, iar pentru acest an se estimează comercializarea unui număr de un milion de terminale, de la 0,6 milioane în 2011, potrivit datelor prezentate la ZF Mobilio , un eveniment organizat de Ziarul Financiar a cărui temă centrală a fost în prima zi de dezbateri evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de telefoane inteligente.
Potrivit lui Dan Vîrtopeanu, fondator al Mobile Marketing Association România, pe piaţa locală sunt active peste 20 de milioane de telefoane mobile, din care 2,5 milioane sunt terminale inteligente. Estimările Nokia Siemens Networks arată că numărul de smartphone-uri se va tripla până în 2015, ajungând la 7,5 milioane unităţi.
Evenimentul ZF Mobilio-Apps and Business Forum este organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung şi Penta Group la Athénée Palace Hilton din centrul Capitalei.
În ciuda numărului ridicat de telefoane inteligente, gradul de folosire a aplicaţiilor pe mobil este scăzut, studiile arătând că doar 20% din clienţi descarcă o aplicaţie faţă de 70% care folosesc terminalul pentru ceas şi alarmă. "În România se descarcă jocuri, aplicaţii de navigaţie şi utilitare", a mai spus Vîrtopeanu. El spune că,
în acest context, există un potenţial mare pentru aplicaţiile mobile româneşti. "Avem cinci milioane de utilizatori de internet mobil faţă de 2,5 milioane de posesori de smartphone. Piaţa este la început şi în creştere. Din cele 7-7,5 milioane euro din publicitatea pe mobil, aplicaţiile au avut o cotă mică. La nivel mondial, în 2011 piaţa de publicitate pe mobil a ajuns la 14 miliarde de dolari, cu 50% mai mult