Utilizatorii de telefoane inteligente (smartpone-uri) din România au plătit, în medie, pentru 12% din aplicaţiile software pe care le-au descărcat şi le deţin pe terminal, a declarat directorul Business Development al GfK România, Simona Dan (foto), la ZF Mobilio, potrivit Mediafax.
"Utilizatorii de smartpone-uri din România au plătit în medie pentru 12% din aplicaţiile pe care le deţin pe telefon. 58% au plătit deja pentru o aplicaţie, iar 17% nu ar plăti niciodată pentru o aplicaţie", a spus Dan.
Ea a adăugat că managerii, liber profesioniştii şi persoanele cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani sunt cei mai dispuşi să plătească pentru o aplicaţie pe care o folosesc frecvent.
Reprezentantul GfK România a afirmat că utilizatorii români de telefoane inteligente deţin în terminale, în medie, un număr de 22 de aplicaţii descărcate, 11 instalate şi folosesc zilnic patru aplicaţii.
"40% dintre respondenţi consideră că in prezent descarcă mai multe aplicaţii decât în urmă cu şase luni. Imboldul de a descărca aplicaţii vine de cele mai multe ori din următoarele surse: prieteni, colegi, familie - 57%, articole despre aplicaţii pe internet - 54%, folosirea de versiuni ale aplicaţiilor de smartphone similare celor folosite pe calculator - 48%, magazine de aplicaţii autohtone (app store) - 26%", a spus Dan.
Potrivit datelor GfK, bărbaţii folosesc smartphone-ul pentru a face tranzacţii bancare, pentru a căuta locuri de distracţie şi informaţii despre produsele pe care intenţionează să le cumpere atunci când se află în magazin.
"Femeile îşi pierd interesul faţă de un produs care integrează tehnologie modernă dacă aceasta nu este uşor de folosit", a menţionat reprezentantul companiei de cercetare.
Cele mai utilizate 5 aplicaţii de e-mail, chat, instant messenger - 76%, muzică, radio - 60%, reţele sociale, bloguri - 57%, jocuri, petre