Câştigurile obţinute de compania americană în primele trei luni ale acestui an au crescut cu 94% faţă de aceeaşi perioadă din 2011. Motivul evoluţiei este avansul vânzărilor de aparate iPhone.
Obişnuiţi de criză să aibă doar surprize neplăcute, jucătorii de pe Wall Street au fost uimiţi ieri, când gigantul IT Apple şi-a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru al acestui an.
Profiturile nete înregistrate de compania cu sediul la Cupertino, California în intervalul ianuarie-martie au crescut la 11,6 miliarde de dolari, iar vânzările au crescut cu 59%, ajungând la o valoare de 39,2 miliarde de dolari. Analiştii se aşteptau la vânzări de numai 36,9 miliarde de dolari.
China, motorul creşterii
În spatele evoluţiei spectaculoase se află cererea de pe piaţa chineză, care a dus la o creştere peste aşteptări a vânzărilor de aparate iPhone.
Dacă estimările iniţiale anunţau un volum de numai 30 de milioane, vânzările de telefoane inteligente s-au ridicat, de fapt, la 35,1 milioane. 20% din acestea au fost cumpărate în China, iar veniturile obţinute de companie din această regiune au fost de cinci ori mai mari decât cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2011.
„De-abia acum încep cu adevărat să crească în Asia, iar China probabil că este cea mai importantă piaţă pentru ei", explică Michael Obuchowski, şeful diviziei de investiţii a fondului First Empire Asset Management, citat de Reuters.
Imaginea Apple pe piaţa chineză a avut însă de suferit în ultimele zile din cauza litigiului dintre compania americană şi Proview Technology, o firmă locală, care-şi dispută dreptul asupra mărcii iPad.
Marţi, un oficial de la Beijing a declarat că, „potrivit legislaţiei chineze privind mărcile, compania Proview are înregistrată legal marca iPad în China în acest moment".
În ace