Angajaţii de la AJOFM din 16 județe din ţară care au contact direct cu şomerii învaţă printr-un proiect cu finanțare europeană cum să-i ajute să-şi găsească un loc de muncă, pe principiul „omul potrivit la locul potrivit“.
Creșterea calității serviciilor de ocupare a forței de muncă oferite de Agențiile de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), în calitate de Serviciu Public de Ocupare (SPO), este strâns legată de performanțele angajaților AJOFM dobândite prin formare profesională. O soluție pentru punerea în practică a acestui deziderat aduce proiectul „3C – Calitatea Crează Competențe - Calitatea în formare Crează Competențe profesionale de nivel european pentru personalul SPO din Regiunile Centru, Vest și Nord-Vest”. Este derulat de Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba, împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din Spania.
Inovație la nivel național
Pe parcursul celor opt luni de implementare a proiectului a fost realizat un studiu inter-regional de identificare a nevoilor de formare, în baza căruia s-au elaborat, în premieră națională, o diagnoză a nevoilor de formare profesională a specialiștilor AJOFM, respectiv planul și programul de formare profesională pentru 102 din cei 327 de specialiști în stimularea ocupării forței de muncă din cele trei regiuni.
Soluțiile pentru nevoile identificate vor fi analizate în cadrul unui seminar metodic inter-regional, desfășurat în perioada 2-6 mai 2012, la Băile Felix, și la care participă 32 de specialiști în resurse umane din 16 AJOFM-uri din cele trei regiuni. Gândit ca un instrument de învățare practică, se va axa pe descoperirea nevoil