Honda Accord, model ajuns la cea de-a opta generatie, a primit un facelift la finalul anului trecut care aduce cateva schimbari de design, un consum mai mic de carburant, confort si manevrabilitate imbunatatite.
Principalul atuu al modelului Accord in fata competitorilor germani ramane confortul, masina japoneza este mult mai silentioasa si mai bine reglata pentru bumperele si gropile din Romania.
Scaunele din piele perforata iti ofera o senzatie extraordinar de placuta, mai ales cand este frig afara si pornesti sistemul de incalzire, iar suportul lombar se adapteaza corpului oferind confort si sustinere.
Noul Accord este si mai stabil pentru ca japonezii au mutat rezervorul si motorul mai aproape de centrul de gravitatie al vehiculului. Bratele oscilante, suspensiile multilink si rigiditatea caroseriei raspund acum mult mai prompt la actiunile soferului.
Modelul de test primit in plina iarna a avut motorizarea de 2 litri benzina 156 CP, cu transmisia manuala in 6 trepte si echiparea de varf Executive, al carui pret este de 30.300 euro cu TVA.
Propulsorul pe benzina trage suficient cat sa facem o depasire fara emotii, insa nu are nimic sportiv, acceleratia de la 0 pana la 100 de km/h se face in 9,4 secunde, iar viteza maxima este de 215 km/h. Consumul urban a fost de 11,5 litri, destul de bun avand in vedere temperaturile scazute din luna februarie.
Honda Accord este o masina extrem de manevrabila chiar si pe zapada, nu am avut niciun moment probleme la parcare, desi am fost nevoit sa intru in zapada aproape pana la praguri. Odata cu dezactivarea sistemului de stabilitate Accord-ul te lasa sa faci ce vrei cu el, poti sa te folosesti de toti cei 156 de cai putere.
Am apreciat si programul cu recunoastere vocala care, desi erau mai multe voci in masina si muzica pe fundal, a raspuns prompt la cererea de a schimba temperat