Pe drumurile din România se înregistrează tot mai multe accidente rutiere în care sunt implicaţi pietoni! La fel se întâmplă şi în alte ţări ale UE, motiv pentru care se caută urgent soluţii pentru reducerea numărului de tragedii. Două dintre ele: mai multe zone cu limită de viteză şi chiar modificarea caracteristicilor autoturismelor.
În UE, aproximativ 21% dintre victimele accidentelor rutiere mortale sunt pietoni. În mare parte, este vorba de persoane în vârstă de peste 65 de ani. În cazul persoanelor sub 19 ani, se constată că riscul este de două ori mai ridicat pentru bărbaţi decât pentru femei.
Numărul accidentelor mortale în care sunt implicaţi pietoni ar putea fi redus prin aplicarea următoarelor măsuri:
-crearea de zone cu limite de viteză
-crearea de trotuare continue
-buna iluminare a spaţiului public
-utilizarea de dispozitive reflectorizante
-introducerea de modificări în proiectarea părţii frontale a vehiculelor.
Romania deţine un record negativ în statistica accidentelor rutiere din Europa. Este singurul stat cu accidente rutiere produse pe autostrăzi şi în care au fost implicaţi pietoni sau animale.
Pe drumurile din România se înregistrează tot mai multe accidente rutiere în care sunt implicaţi pietoni! La fel se întâmplă şi în alte ţări ale UE, motiv pentru care se caută urgent soluţii pentru reducerea numărului de tragedii. Două dintre ele: mai multe zone cu limită de viteză şi chiar modificarea caracteristicilor autoturismelor.
În UE, aproximativ 21% dintre victimele accidentelor rutiere mortale sunt pietoni. În mare parte, este vorba de persoane în vârstă de peste 65 de ani. În cazul persoanelor sub 19 ani, se constată că riscul este de două ori mai ridicat pentru bărbaţi decât pentru femei.
Numărul accidentelor morta