Odată cu introducerea semnăturii digitale în primăvara anului trecut, medicii de familie pot verifica calitatea de asigurat a unui pacient şi online, fără a mai solicita acestuia vreun act doveditor care să ateste dacă este sau nu plătitor de contribuţii sociale de asigurări de sănătate. „Prin semnătura digitală medicii pot verifica calitatea asiguraţilor online şi practic noi recomandăm să nu mai ceară acele adeverinţe privind calitatea de asigurat atâta timp cât apar că sunt asiguraţi.
În cazul în care este ceva neclar sau există dubii despre calitatea de asigurat, sau nu vin cu adeverinţă şi apar neasiguraţi online, sau alte situaţii, atunci se poate cere adeverinţa pentru clarificarea situaţiei”, a declarat Manuel Butiulcă, purtătorul de cuvânt al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Mureş.
Cu toate acestea, medicii de familie cer în continuare un act doveditor. „Unii solicită pentru că nu sunt siguri dacă trebuie sau nu, pentru a avea garanţia că totul este în regulă şi nu prea sunt obişnuiţi să folosească probabil aplicaţia online, iar alţii dacă este ceva neclar”, a explicat purtătorul de cuvânt al CJAS Mureş.
Pentru fiecare consultaţie, o dată la trei luni, medicii de familie solicită un act doveditor pacientului care să dovedească calitatea sa de asigurat. Şi nu se doreşte renunţarea la această formalitate, în timp ce, spun medicii, SIUI-ul nu funcţionează tocmai corect. „În norme este prevăzut ca o dată la trei luni pacientul să aducă dovada asigurării care este adeverinţa de la angajator, cuponul de pensie la pensionar, la coasiguraţi declaraţia salariaţilor, pentru studenţi prezentarea la Casa de Asigurări cu acte doveditoare pentru a confirma calitatea de asigurat. Suntem online cu Casa şi de fapt nu suntem cu nimeni. De mai mult de o lună nu pot să stabilesc legătura cu serverul Casei Naţionale ca să verific calitatea