Companiile din China deruleaza afaceri de miliarde de dolari, insa, spre deosebire de alte corporatii din lume de aceleasi dimensiuni, majoritatea nu a auzit niciodata de ele.
Motivul pentru care acestea nu s-au chinuit sa-si construiasca un renume global este simplu: nu au nevoie. In prezent, doar 20 la suta din populatia Chinei are acces la Internet, iar oportunitatile sunt imense, cu toate ca aceste firme au deja profituri uriase.
Iata cele mai "tari" companii chinezesti, potrivit CNN Money:
Dianping
Este descrisa drept Yelp, Groupon si Foursquare grupate intr-o singura companiei. Infiintata in 2003, Dianping.com cuprinde review-uri ale clientilor pentru restaurante, magazine si posibilitati de divertisment.
Site-ul are 42 de milioane de utilizatori in fiecare luna, iar veniturile sale au crescut cu 500% intre 2010 si 2011. In aprilie 2011, a obtinut capital de 100 de milioane de dolari de la mai multe fonduri de investitii, compania fiind evaluata la 1 miliard de dolari.
Qunar
Este echivalentul Expedia sau Priceline, clientii avand posibilitatea de a cauta si cumpara bilete de avion, tren, camere de hotel sau sejururi intregi.
In 2010, Baidu, cel mai mare motor de cautare din China, a cumparat participatia majoritara in Qunar, pentru 306 milioane de dolari. Avand in vedere ca doar 8% din chinezi isi rezerva calatoriile online, compania are mult spatiu pentru dezvoltare.
Tencent
A doua cea mai mare companie din domeniul Internetului din China a inceput drept un serviciu de chat, numit QQ, in 1998. In prezent, are un magazin online, un site de microblogging asemenator Twitter, numit Weibo, si unul asemanator PayPal, numit Tenpay. Valorea sa de piata este estimata la 47 de miliarde de dolari.
Grupul Alibaba
In afara de Facebook,