Piata centrelor de fitness are o rata de penetrare foarte mica, de numai 0,5% si totusi, jucatorii din domeniu continua sa deschida noi unitati, investind sume care merg pana la ordinul milioanelor pentru un punct de lucru. Cine formeaza cererea?
Operatorul international de fitness World Class a deschis in aprilie al noualea centru de fitness din Romania, in cladirea de birouri America House din Bucuresti, dupa o investitie de 900.000 euro, urmand sa mai deschida inca 4 sali in urmatoarele luni, cu peste 5 milioane de euro. Toate acestea, pe o piata in care rata de penetrare este de 0,5%.
Deschiderea noului club a venit ca urmare a cererii sectorului corporate din zona Victoriei, pentru care conceptul de "lunch break" a avansat la "fitness and lunch break".
Astfel, 50% din afacerile World Class provin din zona corporate, din contractele cu companii.
"Cererea vine cel mai mult din partea companiilor, care incep sa se preocupe tot mai mult de starea angajatilor, dorind sa reduca nivelul de stres si sa creasca astfel productivitatea muncii", spun reprezentantii companiei.
Ca o comparatie, in Suedia, tara-mama a companiei, 80-85% din abonamente sunt de tip corporate.
In plus, oamenii nu mai vor sa-si piarda timpul la sala seara, prefera sa foloseasca pauza de pranz pentru a se antrena, potrivit lui Marius Nedelcu, country manager World Class Romania.
Totusi, piata de fitness mai are mult pana sa fie suficient de dezvoltata, desi romanii „sunt deschisi catre trend”.
"In anul 2000, industria de fitness era aproape inexistenta in Romania. Erau cateva cluburi de cartier neprofesioniste. In prima faza, fitness-ul a fost o fita", a mai spus Nedelcu.
Acum, piata este estimata la 12 milioane de euro.
Totalul investitiei pentru cel de-al 9-lea club World Class se ridic