• Peste 50% din posturile de politie din judet au nevoie de reparatii urgente • Pana acum, primarii comunelor nu au avut cadrul legal pentru a interveni cu investitii, iar de-a lungul anilor cladirile s-au degradat • Pentru ca imobilele sa nu ajunga niste ruine, planul salvator ar consta in administrarea lor de catre primari, situatie ce ar urma sa fie analizata din vara
Din vara, posturile de Politie Comunala vor trece in administrarea primariilor. Cel putin acestea sunt planurile la nivel central in urma interventiei reprezentantilor Sindicatului National al Politistilor si Personalului Contractual (SNPPC), care si-a exprimat dezacordul ca posturile de politie sa treaca in administrarea autoritatilor locale cu titlul gratuit, asa cum se vehicula. Scopul transferului este conturat de starea jalnica in care se afla majoritatea sediilor in care functionau posturile inainte de reorganizarea Politiei Rurale. La nivelul judetului Iasi sunt aproape 100 de cladiri ce au servit drept posturi de politie, aproximativ 90 aflandu-se in administrarea Ministerului de Interne. De-a lungul anilor, investitiile si reparatiile demarate in aceste imobile au fost nesemnificative, din cauza lipsei de fonduri din partea Ministerului Administratiei si Internelor. Intr-o astfel de situatie s-ar afla mai bine de jumatate din cladiri, unele dintre ele avand inclusiv probleme cu structura de rezistenta, fiind gata sa se prabuseasca. Un exemplu in acest sens il constituie postul de politie din Scanteia, unde tavanul s-a prabusit in urma cu doi ani.
Investitiile, blocate de lipsa unui cadru legal
Trecerea posturilor de la Ministerul de Interne in administrarea primariilor ar putea, astfel, rezolva problema cadrului legal invocat de autoritatile locale ca motiv pentru nealocarea de bani necesari pentru consolidarea cladirilor. "Anul acesta nu am alocat b