Nu poţi rămâne rebel la nesfârşit, pare că şi-au spus inginerii Honda. Iar ceea ce au făcut cu noul Honda Civic este un rezultat al acestui mod de a gândi: maşina a fost cuminţită în toate privinţele, confortul a fost sporit iar dotările au fost aduse la zi. În aceste condiţii, îşi mai păstrează
Civicul atuurile, mai poate această maşină să-ţi sucească minţile?
Noul Honda Civic a fost îmblânzit, într-adevăr, însă asta nu-l face câtuşi de puţin o maşină moale sau lipsită de nerv. Scopul transformării noii generaţii a fost de a fi pe placul unui public mai larg, care îşi doreşte în continuare sportivitate, însă fără a plăti preţul care vine de obicei ataşat acesteia - consumul mare de carburant, suspensiile incomode şi spaţiul limitat.
Mai moale, dar nu în exces
Acum maşina este mai docilă, suspensiile sunt mai puţin tari, iar senzaţia de maşină sport s-a dus, deşi noul Civic se păstrează încă în zona mai degrabă fermă decât confortabilă. Motorul de 1,8 litri are acum 142 de cai, însă şi-a pierdut din nerv, fiind mai lent cu aproape o secundă decât pe generaţia precedentă. E adevărat, consumul a scăzut, însă efectul acestei 'domesticiri' a motorului se vede în ţinuta de drum, acolo unde Civic nu mai este la fel de distractiv ca odinioară.
Totuşi, dacă sari de 5.000 de ture, distracţia revine, ajutată şi de una dintre cele mai plăcute direcţii din segment: rapidă, directă, exactă, cu toate calităţile pentru a manevra maşina cu agilitate dintr-o simplă întoarcere de volan. Succesiunile de viraje sunt o adevarată plăcere! Vizibilitatea frontală şi laterală a rămas bună, în timp ce în spate ai aceleaşi probleme ca şi la generaţia precedentă, din cauza lunetei mici. Noul Civic a obţinut 5 stele la EuroNCAP, cu un scor foarte mare la toate categoriile. Ai la dispoziţie şi sistemul Collision Mitigation, care previne impactul cu alte maşini la vit