UPDATE: Elicopterul prăbuşit în Tulcea, lângă Ostrov, este un aparat de tipul KA-32, aparţinând firmei Pecotox Air, înregistrată în Chişinău.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor din R Moldova, Anatol Şalaru, a declarat pentru Publika TV că elicopterele aparţineau firmei “Pecotox Air“, care a încheiat un contract cu o companie din Turcia. Cele două elicoptere urmau să participe la acţiunile de stingere a incendiilor în timpul verii.
“Toate persoanele aflate la bord sunt cetăţeni ai Ucrainei, dar toate certificatele de înregistrare au fost eliberate în Republica Moldova. Aeronava deţinea certificate care indicau o stare tehnică normală. Datele tehnice mai aratau că nava nu are prea multe ore de zbor, ceea ce înseamnă că starea tehnică era una destul de bună. Cauza incidentului va fi stabilită în rezultatele investigaţiei”, a precizat directorul interimar al Autorităţii Aeronautice Civile a Republicii Moldova, Vlad Cibotaru.
Echipa operativă formată din procurori ai Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, experţi criminalişti, coordonată de prim-adjunctul procurorului general, Marius Iacob, a ajuns la locul unde s-a prăbuşit elicopterul în zona Ostrov, cercetarea urmând a se desfăşura inclusiv pe timp de noapte, deoarece se asigură iluminatul cu sisteme corespunzătoare.
Parchetul General transmite că, din primele date, a rezultat că două elicoptere zburau în tandem, iar după prăbuşirea unuia dintre ele cel de-al doilea elicopter a aterizat pentru acordarea unui eventual ajutor.
Potrivit datelor preliminare, în fiecare elicopter se aflau membrii echipajului, respectiv câte cinci persoane, cetăţeni ucraineni.
UPDATE-Elicopterul KA- 27 prăbuşit joi la Ostrov putea efectua şi zboruri de pasageri, a declarat Bogdan Donciu, director general la Administraţia Română a Serviciilor de Trafic