Finlandezii au avut anul trecut cel mai bun an de la intrarea pe piaţa locală, în ciuda faptului că industria locuinţelor a continuat să fie pe un trend negativ.
Ruukki România, subsidiara locală a gigantului finlandez Rautaruukki, unul dintre cei mai mari producători de soluţii metalice la nivel european, spune că 2011 a fost cel mai bun an pentru divizia de acoperişuri, în condiţiile în care vânzările au crescut în valoare cu circa 56%.
"În ultimii ani am depus eforturi pentru a creşte brand-awareness-ul, am investit în marketing, în online, în parteneri şi am încercat să urmărim o strategie prin care să ne adaptăm la piaţă. Bazându-ne pe aceste lucruri, 2011 a fost cel mai bun an pentru divizia de acoperişuri Ruukki din 2002 până în prezent", spune Zoltan Szoke, business unit manager în cadrul Ruukki România, pe segmentul de acoperişuri.
Zoltan Szoke, 41 de ani, face parte din echipa Ruukki România încă din 2002, coordonând de-a lungul timpului dezvoltarea şi activitatea echipei de vânzări.
Piaţa de învelitori (ţigle) s-a ridicat anul trecut la circa 125 de milioane de euro, în uşoară creştere faţă de anul anterior, de până în 10%, potrivit estimărilor companiei. În totalul pieţei, vânzările de ţigle metalice, domeniu în care activează şi Ruukki, au avut o pondere de 55%, echivalentul a aproape 69 de milioane de euro.
"Piaţa e foarte fragmentată, sunt foarte mulţi jucători pe piaţă, astfel că e un lucru bun că ponderea ţiglelor metalice s-a menţinut", consideră reprezentantul Ruukki.
Au mizat pe renovări. O pondere importantă în vânzările de ţiglă metalică ale Ruukki au avut-o renovările, circa 80%, în condiţiile în care proiectele noi de case sau de ansambluri rezidenţiale încă nu şi-au revenit la nivelul anilor de boom.
"Încă din 2008 ne-am gândit că renovările vor începe să ocupe un loc to